Három folyó túra

Kinek ajánljuk: A túra nevéből is következtetni lehet arra, hogy folyópart melletti rollerezésre számíthatunk. Ez így is van, a szintemelkedés minimális, viszont a rollerezés során nagyon jól keverednek a terepviszonyok, így minden körülményben kipróbálhatók a „farkasok”.

Táv:

10Kis-Duna sétány

11RollRide bázis

A túra részletei:

A Kis-Duna sétányt elhagyva betekintünk a Prímás-szigetre, ahol gyönyörű látványban lehet részünk, ugyanis a régi kompállomás területéről és a szigetcsúcsról remek kilátás nyílik a Mária Valéria hídra, az esztergomi Bazilikára és a nagy Duna folyóra is.

Miután megcsodáltuk a Szlovákiába ívelő hidat, át is gurulunk rajta és a Duna párkányi partjáról szemünk elé tárul Esztergom város képeslapra illő panorámája. A folyó mentén haladó aszfaltozott töltésen hangolódhatunk össze a rollerekkel, miközben a jobb oldalunkon a fák takarásából olykor felbukkanó Esztergom látképe rajzolódik ki.

A Dunába ömlő Garam folyó torkolatának megtekintéséhez letérünk az töltésről, hogy a part menti fák közé rollerezve páholyból élvezhessük a látványt. Kalandunkat a Garam folyó mentén haladó töltésen folytatjuk egészen a folyó felett átívelő vasúti hídig. A túrának ezen a pontján visszafordulunk és újra Esztergom felé fordítjuk a kormányt a már eddig megismert útvonalon.

A Mária Valéria hídon átérve a Nagy-Duna sétányon található Palkovics pad lesz a következő állomásunk. A padról felpattanva a Prímás-sziget csúcsa felé vesszük az irányt, ahol egy kanyar után a Kis-Duna bal partján a gesztenyefasor koronája alatt suhanunk egészen a Szent Erzsébet hídig.

A hídon áthaladva a folyó jobb oldalán a Kis-Duna sétány folytatásaként kialakított földes-murvás töltésen gurulunk, amely a part menti fák árnyékában egészen a sziget végéig elkísér minket. Úti célunkhoz, amely a nagy Duna partján található régi esztergomi szénrakodó, egy kanyargós murvás út vezet, melynek végén egy aszfaltozott szakaszon gurulhatunk a teher komp kikötőjébe.

Kalandunk utolsó látványosságának megtekintése után ismét visszafordulunk, majd Esztergom felé vesszük az irányt és a Kis-Duna sétányon érkezünk vissza a RollRide bázisra.