Helemba- Burda túra

Kinek ajánljuk: A túrát azon vendégeink számára ajánljuk, akik szeretik az elektromos terep rollerezés kihívásait. A túra során elengedhetetlen a kitartás, jó egyensúlyérzék, és a kalandvágy, cserébe pedig egy olyan páratlan panorámát kapunk Esztergom városáról, amelyet mindenkinek látnia kell.

Táv:

12Kis-Duna sétány

13RollRide bázis

A túra részletei:

A Kis-Duna sétányt elhagyva betekintünk a Prímás-szigetre, ahol gyönyörű látványban lehet részünk, ugyanis a régi kompállomás területéről és a szigetcsúcsról remek kilátás nyílik a Mária Valéria-hídra, az esztergomi Bazilikára és a Nagy-Duna folyóra is.

Miután megcsodáltuk a Szlovákiába ívelő hidat, át is gurulunk rajta és a Duna párkányi partjáról szemünk elé tárul Esztergom város képeslapra illő panorámája. A folyó mentén haladó aszfaltozott kerékpárúton hangolódhatunk össze a rollerekkel, miközben a jobb oldalunkon a fák takarásából olykor felbukkanó Esztergom látképe rajzolódik ki.

A Dunába ömlő Garam folyó torkolatának megtekintéséhez letérünk a kerékpárútról, hogy a part menti fák közé rollerezve páholyból élvezhessük a torkolat szépségét. Kalandunkat a Garam folyó mentén haladó kerékpárúton folytatjuk egészen a Garamkövesd határáig. A túrának ezen a pontján a közúti forgalmat is keresztezzük körülbelül 100 méter erejéig, majd ismét a kerékpárúton folytatjuk túránkat a Garam folyó bal oldalán, majdnem a folyó Nagy-Dunába csatlakozásáig.

Ezen a ponton balra tekerjük a kormányunkat és a Garamkövesdet Helembával összekötő közúton haladunk 5 km hosszan. Helembára érkezve, az útról szintén balra fordulva a Burda-hegy tetejét vesszük célba. Gyönyörű szerpentines erdei úton kapaszkodunk fel a hegy tetejére, ahol a környék panorámája egyszerűen lenyűgöző.

Esztergom városa és a Bazilika is egy ritkán látható egészen más oldalát mutatja. A hegy tetején lévő gyönyörű kilátás megtekintése után Garamkövesd irányába kezdjük meg az ereszkedést a hegyről, ahol technikás útvonalon tesztelhetjük a fékeket.

Garamkövesdre érkezünk meg a bemelegedett csuklókkal és fékbetétekkel, ahol egy-két kanyar után a kerékpárúton folytatjuk a túránkat egészen a Mária Valéria-hídig. Ismét áthaladunk a hídon Esztergom felé, majd a Kis-Duna sétányon gurulva érkezünk vissza a RollRide bázisra.